Wyszukano 2001 fraz
TheMagPiDecember2O15, Arduino
//-->FREERASPBERRY PI WITH THIS ISSUEThe official Raspberry Pi magazineIssue 40 Christmas 2015raspberrypi.org/magpiRaspberry Pi Zero is a real $5 computer. Learn to code while you play Minecraft(or do just about anything else you can dream up)zel situa*acIssue ...
The[1].Ketogenic.Diet, ŻYWIENIE SPORTOWCÓW
The Ketogenic Diet:A complete guide forthe Dieter and PractitionerLyle McDonaldThis page intentionallyleft blank.Page down to view The Ketogenic DietThis book is not intended for the treatment or prevention of disease, nor as a substitute for medical treatment, nor as ...
The Internet Encyclopedia, Encyklopedie (ENG)
INTERNETENCYCLOPEDIAVolume 1A–FHossein BidgoliEditor-in-ChiefCalifornia State UniversityBakersfield, CaliforniaTHEINTERNETENCYCLOPEDIAVolume 1A–FHossein BidgoliEditor-in-ChiefCalifornia State UniversityBakersfield, CaliforniaTHEThis ...
The Search for Wisdom, Earthdawn
The Search for Wisdom by David Caraleyoriginally published in Earthdawn Journal #2Located in the footholds of the Twilight Mountains near the former troll kingdom of Ustrect, the tomb of King Runvir was built around the Oracle Font of Garlen. The Oracle Fountain would ...
That '70s Show S1E04 - Battle of the Sexists, that's 70 show
{144}{214}RӯOWE LATA SIEDEMDZIESI�TE|Sezon 1, Epizod 4{217}{329}t�umaczenie: POLSAT|przepisa�: BIZLEY '2003{339}{383}Czekam{387}{408}Nic z tego{412}{481}Powiedz to i niech idzie do domu{485}{529}Dobra{533}{648}Masz racj�... Defones ...
Thaye Lama Jampa - Buddyzm - Wyklady w Szczecinie 1998, !rozpakowane
KomentarzdonaukMistrzaSamantabhadryKunzanglama‘iszallungLamaJampaThayeNaukiudzielonewSzczecinie,wdniach24-26.03.1998,wwi¡tyniBuddyjskiejTrzechKlejnotówprzekładnaj¦zykpolski:Przemyslawywiczy«skitekstdost¦pnywserwisiewww.mahajana.netPrzypomn¦,»eprzedmiotemnaszychstudióws¡słynnenaukiuło»oneprzezmistrzatradycjiNingmapyPatrulaRinpoczeitekstnositytułKunzanglama‘iszallungcooznacza„Bezpo±rednieinstrukcjelamySamantabhadry”.Teksttenzostałuło»onyszczególniepodk¡temwst¦pnchpraktykdomedy-tacjidzogczien.Istniejewieleprzekazówdzogczienitenszczególnyprzekazdzogczien,doktóregonale»ytekstPatrulaRimpoczejestznanyjakolongciennintig,którypojawiłsi¦w18wiekuipochodziodwielkiegomistrzaDzigmeLingpa.Cho¢samtekstpowstałdlaspecyficznegocelupraktykidzogczienstałsi¦taksłynnywTybecie,»emaznacznieszerszeu»ycieni»tylkokomen-tarzdowst¦pnejpraktykiNyndro.Ztegopowodutakwielulamówzarównokagyujakiningmanauczategotekstu,gdy»stanowionnajlepszywst¦pdopodstawowychnaukipraktykstanowi¡cychfundamentdzogczienimaha-mudry.SamotrzymałemtentekstodmojegonauczycielaKarmaThinleyRinpocze,takwi¦cjesttonieprzerwanyprzekaza»dodzisiejszegodnia.Przypomnijmysobiestruktur¦tychnauk,poniewa»jakwszelkiegoro-dzjunaukiudzielanewTybecies¡onetakuło»onebymócjeprzyjmowa¢krokpokrokulubstopniowo,takby±mymoglipraktykowa¢wła±ciw¡nauk¦wnaszymduchowymrozwoju.PatrulRimpoczepodzieliłtenaukiwtakisposób,wjakipodzielones¡samepraktykiNyndro.Ka»dyrozdziałdotyczyspecyficznejcz¦±ciNyndro.S¡dwiezasadniczecz¦±citegotekstu,pierwszadotyczyzewn¦trznegolubzwyczajnegonyndro,adrugawewn¦trznegolubnadzwyczajnegonyndro.Zewn¦trznenyndroskładasi¦znaukwła±ciwychdlawszystkichtrzechpojazdówwbuddyzmie,czylihinajany,mahajanyi1wad»rajany.Nawet,je±likto±nieotrzymałbydalszychnauk,atylkote,poczymrozmy±lałbyonichimedytowałnadnimi,touzyskałbywielkieilo±cizasługiim¡dro±ci.Dziejesi¦tak,poniewa»niema»adnegolepszegoprze-wodnikadotychpodstawowychnauk,ni»te,którepodałPatrulRinpocze,gdy»byłwstanietakjenaucza¢,i»mo»emybezpo±redniou»y¢jewnaszym»yciu.Je±linaukidotycz¡cezewn¦trznegonyndrownikn¡wnaszeserceiumysł,tostaniemysi¦nieporuszonymim¦»czyznamiikobietamiDharmy.Cz¦stonaZachodzieulegamyzauroczeniubardzowysokiminaukamijakinicjacjewad»rajany,albomahamudra,dzogczienlubmedytacjazen,aleignorujemypodstawowenaukiiwrezultacienaszapraktykaniejeststa-bilna.PatrulRinpoczecho¢przemawiałdoTybeta«czykóww19wieku,całyczaspodkre±lapotrzeb¦zaabsorbowaniatychpodstawowychnaukwnaszychsercach,takby±mymogliwpełniskorzysta¢zwy»szychnauk,gdyb¦dziemymieliszans¦jenapotka¢ipraktykowa¢.By¢mo»etrudnowtob¦dziewamuwierzy¢,aledzisiajjesttakłatwootrzyma¢naZachodzienaukiWad»raja-ny,jakbyłotowTybecie,aleistniejewielkaró»nica;Dharmajestwyj¡tkowoniestabilnanaZachodzie,apo±ródTybeta«czykówbyłacałkowiciestabilna.Ró»nicawi¦ctkwiwtym,»eTybeta«czycyurzeczywistnialitepodstawowenauki[byliznimicałkowiciezintegrowani]poprzezcomielit¡stabilno±¢,na-tomiastnambrakujetego,poniewa»niezwracamyuwaginatepodstawowenauki.PatrulRinpoczenieustanniepowtarzaopotrzebieskoncentrowaniasi¦napodstawowychnaukachitob¦dziemyczyni¢zanim,aletoniejesttakjakzrodzicami,którzynamawiaj¡swojedzieci,»ebynajpierwjadłygłównedaniezanimprzejd¡dobardziejinteresuj¡cegodeseru;tepodstawowenaukis¡niezwyklewspaniałeiinspiruj¡ceiniesko«czeniegł¦bokie,nigdynieudanamsi¦kiedykolwiekjewyczerpa¢,oboj¦tniejakdługoiintensywnieby±mypraktykowali.Je±liczytamyjewielokrotniewewła±ciwysposób,tozaka»-dymrazemznajdziemyiodkryjemyco±nowego.Wpierwszejcz¦±citekstu,dotycz¡cejzewn¦trznychnaukjestsze±¢roz-działów.Pierwszadotyczywolno±ciiszansyuzyskanejpoprzezcenneludzkieodrodzenie.Drugacz¦±¢,któr¡b¦dziemyterazprzerabia¢,dotyczynietrwało-±cii±mierci.Poniejnast¦pujecz¦±¢dotycz¡cabł¦dówtkwi¡cychwsamsarze.Kolejnatraktujeokarmie,jako¹ródletychró»nychdo±wiadcze«wsamsa-rze.Teczterynaukiznanes¡jakozwracaj¡ceumysłkuDharmie,poniewa»je±lipowa»niejepotraktujemytoniejeste±mywstanieniczrobi¢jakzaj¡¢si¦Dharm¡,podobnejesttodotransfuzjikrwi,je±lizostaniemywypełnienityminaukami,tojeste±mywypełnieniDharm¡,podobniejakkrewwypełnia2naszeciało.Pi¡tacz¦±¢,bardzokrótka,wyja±niadobrodziejstwawypływaj¡cezwy-zwolenia,nast¦pujeonapopierwszychczterech,gdy»,je±lizaakceptujemynajpierwpierwszeczterytoniepragniemyniczegoinnegojakwyzwolenia.Szóstaostatniacz¦±¢jestwyja±nieniemPatrulaRinpoczejakznale¹¢odpo-wiedniegoiwiarygodnegomistrza.Tesze±¢cz¦±cijestpodstaw¡wej±ciawpraktyk¦nadzwyczajn¡nyndro,gdzieoczyszczamynegatywn¡karm¦izbie-ramyniezb¦dn¡zasług¦potrzebn¡dopraktykidzogczienczymahamudry.Wcze±niejzako«czyli±mynaukidotycz¡cenaszegoszcz¦±liwegoodrodzeniajakoludzkieistoty,którewyja±niaj¡namjaknaszaobecnasytuacjajakolu-dzipozostaj¡cychwkontakciezDharm¡dajenamwspaniał¡szans¦.Je±lichcemykroczy¢Drog¡Dharmymusimynajpierwmie¢przekonanie,»eposia-damyodpowiedni¡zdolno±¢iwarunkibymócpraktykowa¢efektywnie.NietylkoBuddhanauczałnieustannie,»eka»dyposiadamo»liwo±¢urzeczywist-nieniao±wiecenia,alejestfaktem,»enaszeobecneludzkie»yciejestspecjalnaokazja,kiedynaszpotencjałmo»eby¢wpełniwykorzystany.Słysz¡ctena-ukipowinni±mymie¢pełnezaufaniedonichigotowo±¢dopodj¦ciapraktykiDharmy.Alenatymetapienadalistniejedu»eniebezpiecze«stwoiprzeszko-dadlaprawdziwejpraktykiDharmy.Niebezpiecze«stwonatymetapietkwiwprzywi¡zaniudo±wiatowychrzeczy.Mo»emymy±le¢:„Takmammo»liwo±¢bysta¢si¦o±wieconymiby-cieczłowiekiemdajemit¡sposobno±¢,alenajpierwmusz¦zgromadzi¢wielerzeczyiosi¡gn¡¢wielecelówwmoim»yciu.”Tozupełnieniedasi¦pogo-dzi¢zpraktyk¡Dharmy,poniewa»je±limamytakiepodej±cie,toDharmaniejestpierwsz¡rzecz¡wnaszym»yciu.Najpierwpowinni±myzapyta¢si¦samychsiebiejakwa»najestDharmawnaszym»yciu,czyjesttorzecznaj-wa»niejszawnaszym»yciuczynie.Musimywtymmiejscuby¢ostro»ni,mahajanaiwad»rajananiewymagaj¡odnaswsposóbbezwzgl¦dnyby±myzostalimnichamiczymniszkami;jakzostałotowyja±nionewtradycjino-wychtantr,kiedyBuddhaporazpierwszyudzieliłnaukwad»rajanymiałotomiejscewczasie,kiedykrólIndrabhuti,któryposiadał500»onspytałsi¦Buddhyczybezwyrzekaniasi¦ichiswojejpozycjimógłbypraktykowa¢Dharm¦.WówczasBuddhawygłosiłnaukiGhuyasamad»atantry.Zjednejstronymo»emypraktykowa¢wad»rajan¦nieb¦d¡cmnichami,alewewn¦trz-niemusimypodj¡¢wyrzeczeniesi¦zwykłego±wiataiustanowi¢Dharm¦jakorzecznajwa»niejsz¡.Je±litegoniezrobimy,tob¦dzietotakjakbykorzeniechwastówpragnie«iambicjizadusiłyziarnoDharmywnassamych.Dlategonajpierwpowinni±myspojrze¢wgł¡bsiebieizbada¢naileDharmajestdla3naswa»na.Przypomnijmy,coMa«dziu±riBodhisattwapowiedziałSandzieKungaNinpo:„Je±lijeste±przywi¡zanydosprawtego±wiata»ycia,toniejeste±człowiekiemDharmy.Najlepszymsposobemusuni¦ciaprzywi¡zaniadoobecnego»yciajestci¡głemedytowanienadnietrwało±ci¡,anajwa»niej-szemedytowanienad±mierci¡.Kiedywesercumamypewno±¢,»enadejdzie±mier¢towówczasto,comawarto±¢dlanastoDharma,wszystkoinneniemadlanas»adnejistotnejwarto±ci.Zdrugiejstronymo»emymy±le¢:„Taktaksłyszałemonietrwało±ciizgadzamsi¦ztyminaukamionietrwało±ci”,alemusiciebardzouwa»a¢,bopo10,152030latachpraktykiłatwostraci¢uwa»no±¢ipraktykaDharmymo»ezosta¢zaduszona±wiatowymipo»¡da-niamiiambicjami.PatrulRimpoczepodajetujakoprzykładnietrwało±ciludzi,którzyzamłodubyliwspaniałymimnichami,apó¹niejporzucaliszatyi»enilisi¦imieliwieledzieci.[str.56]Niezale»nieodtegoczyjeste±mypo-cz¡tkuj¡cymiwpraktyceDharmyczyte»mamyzasob¡latado±wiadcze«,powinni±mymie¢skutecznesposobymedytowanianad±mierci¡inietrwało-±ci¡.Iwtymrozdzialeonietrwało±ciPatrulRinpoczeprzedstawianamtak¡metod¦.Terazprzejdziemydosamegotekstu.NajpierwPatrulRinpoczeprzypominanam,wjakisposóbpowinni±mysłucha¢nauk,costudiowali±myostatnimrazem.zawieratowła±ciw¡moty-wacj¦,któr¡jestbodhicitta,powinni±mymy±le¢,»eprzyjmujemytenaukipotobyosi¡gn¡¢stanbuddhybywyzwoli¢inneodczuwaj¡ceistoty.Powin-ni±myrozwin¡¢wizj¦,wktórejmiejsce,gdzieotrzymujemynaukijestCzyst¡krain¡Buddhy,nauczycielajakoPadmasambhaw¦,auczniówjakouczniówguruPadmasambhawy.Niepowinnomie¢tomiejscatylkoprzyokazjitychnauk,alezawsze,kiedyotrzymujemynaukipowinni±mymie¢takienasta-wienie.Ipami¦tajcierównie»obł¦dach,którepowinni±myunika¢wtrakciesłuchanianaukioprzyjmowaniuwła±ciwejpostawy,októrychmówiłPatrulRinpocze.Wła±ciwapostawazawartajestwmy±leniuosobiejakooosobiechorej,nauczycielujakodoktorze,aDharmiejakolekarstwie,apraktycejakoprocesieleczenia.Ijestsiedemmedytacjio±mierciinietrwało±ci,którenauczanasPatrulRinpocze.Zaczynaj¡si¦oneznajbardziejogólnymirozmy±laniamionietrwa-ło±ciistaj¡si¦corazbardziejintymne.Najpierwpowinni±myrozwa»y¢nie-trwało±¢zewn¦trznego±wiata.Wj¦zykutybeta«skimsłowookre±laj¡ceze-wn¦trzny±wiattozewn¦trznenaczynie,a»yj¡ceistotyrozpatrywanes¡jakowewn¦trznazawarto±¢tegonaczynia.Medytacjanadnietrwało±ci¡i±mierci¡manaceluzniszczenienaszegopoczuciatrwało±ciirzeczywistegonamacalne-goistnienia.Poczucietrwało±cipowstrzymujenasodpraktykowaniaDharmy4wtymwła±niemomencie.Cho¢intelektualniepojmujemynietrwało±¢,towrzeczywisto±cinaszecodzienne»ycieopartejestnapoczuciutrwało±ciinie-zmienno±ciiodczuciu,»emamyniesko«czon¡ilo±¢czasuprzedsob¡.‘Mój‘pogl¡dna±wiatwokółmnieinacałykosmosjestleniwymprzekonaniemocałkowitejtrwało±ci±rodowiska,wktórymjestemcałkowiciebezpieczny.Spo-sób,wjakiPatrulRinpoczepokazujenietrwało±¢tegozewn¦trznego±wiatawi¡»esi¦±ci±lezlegendamiimitamiopowstawaniuizanikaniu±wiatab¦d¡-cymicz¦±ci¡kosmologiiimitologiibuddyjskiejwtymczasie.Niepozwólciebywastoodpychałozewzgl¦dunaswojestarodawnepochodzenie,poniewa»jakzauwa»ycieteterminydadz¡si¦łatwoprzeło»y¢nawspółczesneterminykosmologiczne.Ostatecznymwynikiemtegojestu±wiadomieniesobie,»eniemaniczegotrwałego,naczymmogliby±mysi¦oprze¢wtym±wiecie.Ostatecz-nie,czydojdziemydotegourzeczywistnieniawoparciuostaro»ytnepogl¡dyczywoparciuowspółczesn¡nauk¦niemawi¦kszegoznaczenia.Przeczyta-mytoteraztakjakopisujetoPatrulRimpocze.Mówi,»enasz±wiatzostałstworzonypoprzezzbiorow¡karm¦wszystkichistot.Toodzwierciedlabardzoistotn¡nauk¦,»ewszystkoto,coistniejejestwynikiemdziała«wszystkichodczuwaj¡cychistoti±wiatniezostałstworzonyprzezjak¡±istot¦-Stwórc¦.Ten±wiatstworzonykarm¡odczuwaj¡cychistotb¦dzieistniałprzezkalp¦,inaczejeon.Niemniejjestonnietrwałyinieuniknieostatecznegozniszcze-niaostatecznejzagłady.Zniszczenieprzyjdzieprzezsiedemetapówogniaijedenetapwody.Terazwoparciuokosmologi¦buddyjsk¡mówi:„Gdyteneonb¦dziesi¦zbli»ałdoswojegoko«ca,wszystkieistotyze±wiatówponi»ejdewówulegn¡zniszczeniu,wzejdziewtedysiedemsło«cjednopodrugimwy-suszaj¡ccałkowiciewod¦ipotymzniszczeniuprzezogie«nast¡pizniszczenieprzezwod¦iwówczas±wiatbogówrównie»ulegniezniszczeniu,a»ostateczniewszystkozostaniezmiecioneprzeszkosmicznywiatr”.Itakbrzmikosmicznymitnatematko«canaszego±wiata,wktórym»yjemyukresuko«cakalpy.Jesttopewnegorodzajupoezjamitologiczna,alegdysi¦uwa»nieprzyjrzy-myniejesttobardzoró»neodwspółczesnychteoriikosmologicznych,tak»eniepowinnonamsprawia¢trudno±cipracowanienadtymiopisami.DlategoPatrulRinpoczemówiwkonkluzji:„Iwtakisposóbpowinni±mynadtymfaktemmedytowa¢.Kontemplujnadtymszczerzeigł¦boko,je±lika»dyzmi-liardówwszech±wiatów-jakwiemywgnaukbuddyjskichistniejeniezliczonailo±¢wszech±wiatów-zostaniezniszczonywtakisposób,tak»epozostaniejedynieprzestrze«,jak»emogłobytomojeludzkieciałoposiada¢jak¡kolwiektrwało±¢czystało±¢”.Tapierwszamedytacja,którajestnajogólniejszaprzy-gl¡dasi¦zewn¦trznemu±wiatuidochodziwkonkluzjidowniosku,»eniema5
The.Sopranos.S02E07.DVDRip.XviD-RGL, ▪►ZACHOMIKUJ TEN FOLDER 1◄◄
00:01:02:Synchro do wersji The Sopranos S02 E07 - D-Girl (WooWoo)|by woowoo00:01:34:Rodzina Soprano|Sezon II|Odcinek 7 - D-Girl00:02:02:O Boże.00:02:04:Co ci odbiło?00:02:11:Jasna cholera!00:02:25:- Jak się masz?|- Jak leci?00:02:28:Co ...
The Esoterrorists GM Quick Reference, Podreczniki RPG, The Esoterrorists
'- 1OC=E 2?@?L?H=? @IL Tests Stability Tests Difficulty 4, or lose Stability pool Incident Normal Ability pool + d6, difficulty 2 (easy) to 8 (impossible) Loss Piggybacking Lead spends pool and rolls, other players add 1 pool (no benefit to roll), + 2 difficulty for each ...
The Mentalist 04x10, The Mentalist 3, Season 4 [rmvb]
{1}{100}www.napiprojekt.pl - nowa jakość napisów.|Napisy zostały specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu.{20}{91}JEDNOSTKA STRAŻY POŻARNEJ|W RANCHO MURIETA{156}{216}Zabójca zaatakował|pomiędzy zmianami.{220}{253}Nocna zmiana|trwa do ...
The.Help.2011.BRRip.XviD-BiDA, The Help 2011 [SŁUŻĄCE] + napisy PL
{1166}{1271}<<KinoMania SubGroup>>|www. kinomania. org{1768}{1883}{y:b}SŁUŻĽCE{1996}{2140}Urodziłam się w 1911, w hrabstwie|Chickasaw, na plantacji Piedmont.{2147}{2226}Jako dziecko wiedziała,|że zostaniesz ...
The Spastic Forms Of Cerebral Palsy 2010, Pediatria(2), MPDZ
The Spastic Forms of Cerebral PalsyAdriano Ferrari • Giovanni CioniThe Spastic Forms of Cerebral PalsyA Guide to the Assessmentof Adaptive FunctionsForewords byAlain BerthozPietro PfannerAdriano FerrariChild Rehabilitation UnitS. Maria Nuova ...
The.Mechanic.DVDRip.XviD-ARROW-rcz[2011], 2011
00:00:00:www.napiprojekt.pl - nowa jakoć napisów.|Napisy zostały specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu.00:00:08:/Barranquilla, Kolumbia00:05:01:.:: MECHANIK ::.00:05:11:/Nowy Orlean, Luizjana00:05:38:Tłumaczenie i ...
The New Psychology of Language Cognitive and Functional Approaches To Language Structure, LINGUISTICS
THE NEW PSYCHOLOGYOF LANGUAGECognitive and FunctionalApproaches to Language Structure*Volume 2This page intentionally left blank THE NEW PSYCHOLOGYOF LANGUAGECognitive and FunctionalApproaches to Language StructureVolume 2Edited byMichael TomaselloMax ...
The.Cold.Light.Of.Day.2012.DVDRip.XviD-DoNE.(osloskop.net), noe emule
{1}{1}25{812}{911}www.NapiProjekt.pl - nowa jakoć napisów.|Napisy zostały specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu.{912}{959}Lot 530 z San Francisco,{962}{1022}masz pozwolenie na lšdowanie, Kapitanie.{1155}{1228}Przepraszam, nie mówię po ...
The Attention Revolution Unlocking the Power of the Focused Mind B. Alan Wallace, MIND-POWER
“Offers a potential cure for the chronic distractibilitythat has become the norm in modern life.”—from the foreword by Daniel GolemanAttentionRevolutionUNLOCKINGTHE POWER OFTHE FOCUSED MINDB. ALAN WALLACE, PH.D.The MORE PRAISE FOR B. ALAN WALLACEAND THE ...
The Neighbor Boy by Ooohlalaaa, T - Z
The Neighbor Boy by ooohlalaaaMy entry for the "Su mmer of S mut" contest. Bella is determined to seduce her nerdy, inexperienced neighbor in order to spice up her summer. Rated M for some awkward lemons and swearing. B/E.One-shot. Rated: M- English - Humor/Romance - Bella ...
The Advanced Machine Language Book for the Commodore 64, C-64 PDF
1HEADMNCEDMACHINELANGUAGEBOOK FORTHECOMMODORE-64by LotharEnglischVDL-^iH ffjl.lP.r (3HI.LI.JMUTHE ADVANCEDMACHINE LANGUAGE BOOKFOR THE COMMODORE 64BY: Lothar EnglischA DATA BECKER BOOKAbacusHiSoftwareP.O. BOX 7211 GRAND RAPIDS,MICH. 49510First English ...
The.Vampire.Diaries.S03E22.HDTV.x264-LOL, Napisy
{23}{62}Poprzednio|w "Pamiętnikach Wampirów"...{63}{113}Kocham Cię.|Spójrz mi w oczy i powied{113}{176}że nic do niego|nie czujesz.{176}{248}Co ty z nim robisz?|Przerobię go.{248}{294}W wampira, który|wykończy wszystkie inne.{294}{353}Jest ...